Vi använder kakor på den här webbplatsen. Vissa behövs för att sidan ska fungera korrekt (funktionella). Andra för att analysera hur vår webbplats används (statistik & marknadsföring).
Se även vår integritetspolicy.
BOKNINGS- & BETALNINGSVILLKOR
ÅLDERSGRÄNS
För att få bo på campingen eller i våra stugor/rum/lägenheter utan målsman, måste du ha fyllt 23 år. Detta gäller inte för barnfamiljer.
ANKOMST
Incheckning från 15.00 för både campingtomter och stugor/rum/lägenheter. Vid ankomst utanför receptionens öppettider, vänligen meddela Gästservice för vidare instruktioner om incheckning.
Vid händelse som ligger utanför vår kontroll förbehåller vi oss rätten att flytta dig till likvärdigt boende.
AVRESA
Utcheckning för campingtomt senast 12.00. Utcheckning för stugor/lägenheter/rum senast 11.00. Vid beställd slutstädning gäller utcheckning senast 10.00. Ny dygnsavgift tas ut om campingtomten eller stugan/rummet/lägenheten inte lämnas före utsatt tid. Vid den bokade periodens slut kan vi ej garantera att platsen är ledig och att bokningen kan förlängas. Vid avresa måste du återlämna dina bom/duschkort och nyckel. Borttappad elskåpsnyckel debiteras med 200 kr och borttappat duschkort med 200 kr. Borttappad stug-/rums-/lägenhetsnyckel debiteras med 1000kr. Stugor och lägenheter skall städas innan avresa enligt instruktioner som erhålls vid incheckning. Om Du inte gör detta kommer städning att utföras på Din bekostnad.
NÄR BLIR MIN BOKNING BINDANDE?
Både Du och vi är bundna till bokningen så snart vi bekräftat den och Du betalat handpenning, då sådan skall erläggas, eller i övriga fall erlagt hela hyran.
NÄR SKALL JAG BETALA?
Inom 7 dagar från bokningstillfället skall en handpenning på 15% av totalbeloppet, dock minst 795 kr, vara oss tillhanda. Resterande belopp betalas senast 40 dagar före ankomst.
Vid bokning minde än 40 dagar innan ankomst skall hela beloppet betalas inom 48 timmar.
Se datum och belopp på din faktura.
VAD HÄNDER OM JAG INTE BETALAR I TID?
Om Du, när handpenning skall betalas, inte betalar i tid, avbokar vi Din beställning utan särskilt meddelande. Om Du inte slutbetalar i tid ser vi det som en avbeställning från Din sida och Din vistelse kommer att avbokas utan återbetalning. Vill du avboka din bokning ber vi dig snarast meddela oss detta.
VAD GÄLLER OM JAG VILL OMBOKA?
Du har möjlighet att boka om din vistelse fram till 40 dagar innan ankomst. För ändringar som resulterar i en ny faktura tillkommer en ändringsavgift på 150 SEK. Vid ombokning till en billigare prisperiod eller priskategori kvarstår det tidigare priset.
Utan avbeställningsskydd är det inte möjligt att förkorta din bokning. Har du lagt till avbeställningsskydd har du möjlighet att förkorta din bokning mot en avgift om 500 SEK. Du kan alltid förlänga din vistelse om vi har tillgänglighet.
VAD GÄLLER OM JAG VILL AVBOKA?
Du kan avboka muntligen eller skriftligen till oss.
Enligt lagen om distansavtal gäller inte ångerrätt vid bokning av boende.
Om Du inte har tecknat något avbeställningsskydd sker ingen återbetalning av handpenning eller slutlikvid.
Eventuellt avbeställningsskydd måste beställas vid bokningstillfället. Med avbeställningsskydd kan Du avboka fram till och med dagen före ankomst och få hyran, med avdrag för avbeställningsskyddet och en administrationskostnad (500:-), återbetald i följande fall:
- När endast anmälningsavgiften är betald återbetalas eventuell mellanskillnad oavsett orsak till avbokningen.
- När hela bokningen är betald (senast 40 dagar innan ankomst) gäller avbeställningsskyddet endast vid dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art som drabbar Dig själv, maka, sambo, familj eller medresenär. Inkallelse till krigsmakten eller civilförsvaret. Du måste kunna styrka Ditt förhinder med intyg från t.ex. läkare, myndighet eller försäkringsbolag. Bokade och förbetalda tilläggstjänster återlöses ej. Vid avbruten vistelse sker ingen återbetalning av boendet eller andra köpta tilläggstjänster.
VAD HAR JAG FÖR RÄTTIGHETER?
Om vi inte tillhandahåller ditt bokade boende i utlovat skick eller vid rätt tidpunkt och inte heller kan erbjuda Dig likvärdigt hyresobjekt, har Du rätt att säga upp avtalet. Vi måste då återbetala allt det Du har betalat till oss. I stället för att säga upp avtalet kan Du begära att vi sätter ner hyran. Kontakta receptionen omgående för mer information. Fel som uppstår under Din vistelse, ska anmälas omgående till receptionen så att vi har möjlighet att rätta till dem. Om du inte meddelat oss utgår ej ersättning i efterhand.
VAD HAR JAG FÖR SKYLDIGHETER?
Du ansvarar för att läsa igenom din bokningsbekräftelse/faktura och säkerställa att datum och campingtomt /stugnummer stämmer. Du som bokar ansvarar för att alla boende medresenärer som inte är i målsmans sällskap är minst 23 år.
Du måste vårda campingtomten/stugan/rummet/lägenheten väl och följa de bestämmelser som gäller. Du ansvarar själv för alla skador som uppstår på campingtomten eller i stugan/rummet/lägenheten och dess inventarier genom att Du eller någon i Ditt sällskap varit vårdslös.
Du ansvarar för att följa gällande brandskyddregler genom att boka rätt storlek på campingtomt i förhållande till storleken på Ditt ekipage, samt placera husvagnen/husbilen/tältet med två meter till tomtgräns åt de hållen där du har en granne.
Du ansvarar för att alla som bor eller befinner sig på din plats/stuga/rum/lägenhet följer campingens ordningsregler vad gäller tystnad mm. Bryter du eller någon i ditt resesällskap mot våra ordningsregler har vi rätt att avhysa er från området. Ingen återbetalning sker och du är skyldig att betala för hela den bokade perioden.
Du får inte använda campingtomten/stugan/rummet/lägenheten till något annat än vad som avtalats vid bokningen. Ej heller låta fler personer övernatta, än vad som uppgivits vid bokningstillfället.
NATURKATASTROFER, KRIG, STREJK M.M.
Både Du och vi har rätt att träda ifrån hyresavtalet om campingtomten/stugan/rummet/lägenheten ej kan tillhandahållas pga. naturkatastrof, krigshandlingar, arbetsmarknadskonflikt, längre avbrott i vatten- eller energitillförsel, eldsvåda eller liknande händelser som varken Du eller vi kan förutse eller påverka. Vi är i så fall skyldiga att återbetala Dig, med avdrag för den nytta Du kan ha haft av campingtomten/stugan/rummet/lägenheten.
VAD HÄNDER OM VI INTE KOMMER ÖVERENS?
Vänd Dig till Gästservice omgående med eventuella klagomål. Om vi inte kommer överens, kan Du vända dig till ARN.
Vi önskar dig en trevlig vistelse hos oss på Borgholms Campingar.